KURS ADOBE FLASH
ADOBE FLASH
Program kursu:
1. Środowisko projektowe programu Flash
- zarządzanie panelami - oś czasu, panel Właściwości, scena
- ustawienia dokumentu
- nawigacja w oknie dokumentu
- narzędzia pomocnicze - Miarki, Siatki, Linie pomocnicze
2. Tworzenie prostych grafik
- Linia, Owal, Prostokąt, Ołówek, Pióro, Pędzel, Kałamarz, Wiadro z farbą, Gumka
- kolory i gradienty
- praca z tekstem
3. Modyfikacja obiektów
- narzędzia do zaznaczania
- transformacja obiektów
- kopiowanie
- grupowanie i łączenie
4. Praca z warstwami
- tworzenie i usuwanie warstw
- organizowanie pracy na warstwach
- przenoszenie obiektów między warstwami
- rozmieszczenie elementów graficznych na warstwach
5. Tworzenie, edytowanie i organizowanie zasobów
- rodzaje symboli: Symbole graficzne, Przyciski, Klipy filmowe
- konwertowanie obiektów na symbol i edycja symboli
- panel Biblioteka
- klony symboli
6. Wykorzystanie grafiki spoza programu Flash
- importowanie i edycja grafik, bitmap, filmów
- dołączanie dźwięków i wideo
7. Podstawy animacji
- oś czasu
- klatki kluczowe i pośrednie - tworzenie i usuwanie klatek kluczowych, zaznaczanie i manipulowanie klatkami
- podgląd animacji
8. Animacja poklatkowa
- tworzenie prostej animacji poklatkowej
- tryb przenikania i edycji wielu ujęć
9. Automatyczna animacja ruchu z klatkami pośrednimi
- płynna animacja ruchu w praktyce
- animowanie efektów kolorystycznych
- animowanie z obracaniem i zmianą rozmiaru obiektów
- animacja po ścieżce
10. Automatyczna animacja kształtu z klatkami pośrednimi
- animacja kształtu w praktyce
- animacja kształtu wielu elementów
- animowanie skomplikowanych kształtów
11. Techniki animacji przy użyciu masek
12. Przegląd i zastosowanie filtrów graficznych
13. Wykorzystanie obrazów bitmapowych
14. Tworzenie i edycja ścieżki dźwiękowej: klipy muzyczne i efekty dźwiękowe w animacjach
15. Podstawy pracy z materiałem wideo
16. Podstawy programowania w języku ActionScript 3.0
- podstawy teoretyczne programowania w języku ActionScript 3.0
- prosta interaktywność
- dołączanie kodu do klatek
- przypisywanie etykiet do klatek i obiektów
- podstawowe funkcje: składnia, parametry, wartości, zmienne
- obsługa zdarzeń
- tworzenie prostych interaktywnych przycisków
- korzystanie z Komponentów
17. Publikowanie i eksportowanie projektów Flash
- publikowanie filmów w Internecie
- eksportowanie filmów do innych formatów
18. Praktyczne przykłady tworzenia aplikacji